Homepage Forums Rond de Motor Motor trailer

  • Motor trailer

     Maurice Bloemen updated 9 months ago 4 Members · 12 Berichten
  • Maurice Bloemen

    Member
    april 15, 2021 at 19:27

    Hallo Allemaal,
    Er zijn momenten dat ik de motor vervoer met de aanhanger achter de auto. Het lijkt me fijner om hiervoor een motortrailer aan te schaffen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

  • Maurice Bloemen

    Member
    april 15, 2021 at 20:34
  • Maurice Bloemen

    Member
    april 15, 2021 at 20:35

    huur bij http://www.masta.nl. Zij produceren aanhangers op maat

  • Maurice Bloemen

    Member
    april 15, 2021 at 20:36

    denk aan vering
    en oplooprem
    pootjes om zelfstandig te staan

  • Thimo

    Administrator
    april 15, 2021 at 20:57

    Waarschijnlijk heb je er niet veel aan, maar dit is wat ik heb: https://masta.nl/anssems-amt-1300kg-eco-340x180cm.html. Is een zo licht mogelijke autoambulance (trekauto mag maar 1000kg trekken) van Masta, waarbij ik een frame heb gemaakt dat tussen de rijplaten past. Daarop schroef ik dat weer een inrijklem.

    Werkt mooi, wel relatief gezien veel luchtweerstand en dus verbruik op de trekauto.

  • Maurice Bloemen

    Member
    april 15, 2021 at 21:04

    Die ziet wel heel vet uit. Wel beetje te groot voor mijn toepassing 😉

  • Arend

    Member
    april 15, 2021 at 21:15

    Heb een oude aanhanger gekocht, dissel aangepast, klein formaat hogedruk banden (6bar) aanhager stuitert dan minder, ligt er stabieler achter en je kunt makkelijk met de motor meelopen en de aanhander opstappen, geul onder gelast voor de oprijplaat (achternummerplaat), nieuwe kabel en verlichting (scheelt een hoop ellende) traanplaat er op en inrijklemmen. Een paar extra haken hier en daar, randje er omheen en een grote bak er voor op. stripje en een setje tyrefix er bij (ideeel doe je over de achterband heen, trek je aan en de motor staat vast. Voor in de inrijklem en als ik echt verweg ga aan de voorkant nog een extra bandje. Als laatste hebben we nog een beugel boven het spatbord gelast, kun je nog makkerlijker meelopen met de motor en/of opstappen.

    Maar als je daarna alles optelt (moet je niet doen) had ik ook een nieuwe kunnen kopen 😉 Maar met een beetje hulp van wat vrienden en een kratje bier ook een leuk tijdverdrijf.

  • Arend

    Member
    april 15, 2021 at 21:25

    inrijklem is trouwens van steadystand, deze zijn heel makkelijk aan te passen (kantelpunt en breedte band.

  • Maurice Bloemen

    Member
    april 15, 2021 at 21:41

    tataa, dat zijn de betere projecten. Ook super !!
    Begrijp niet de uitleg van de kleine bandjes op 6 bar, minder zou stuiteren.

    • Arend

      Member
      april 15, 2021 at 22:08

      banden zijn een stuk breder, minder hoge wang, dus de aanhanger gaat hier minder op bewegen (slingeren) en daardoor is ie veel stabieler

  • Bas

    Member
    april 16, 2021 at 17:55

    Vorig jaar heb ik diverse typen eerst gehuurd, voordat ik een plateauwagentje kocht. Het is uiteindelijk heel persoonlijk, want een plateauwagen is voor sec motor gebruik, geen eerste keus. Voor puur motor gebruik zou ik voor een Airtrailer kiezen. Deze zakken tot aan de grond en maken het op en af rijden met 1 persoon een foutloos eitje.image

    Als je iets koopt met een oprijplaat, kijk dan goed naar het gewicht en of dat punt of totale belasting is. Een plaatje dat 350 kg kan hebben, is geen overbodige luxe. Een oprijplaat zo breed dat je er naast kan lopen, moet min 400kg zijn en is vrij prijzig. Ik heb bij mijn plateauwagen nu 1 oprijplaat voor de motor en 1tje om er zelf naast te lopen, dat gaat prima.

    Let op dat de structuur van je oprijplaat voldoende grip levert. Het is niet fijn als je alleen bent en je motor gaat glijden.

    Kijk ook naar de lengte, zodat je niet een te korte hellingshoek hebt. Bij een leenaanhanger had ik zo’n stijle hellings hoek dat de parkeerstand van de motor hem er niet op kon rijden. Ook niet fijn.

    Vooraan een steadystand of losse inrijklem is een must. Je motor staat dan gelijk vast genoeg, om rustig nog een tyrefix (ook een must) over je achterband te doen. 3 bandjes voor om je kroonplaat, voor het gevoel (en zodat hij er theoretisch niet uit kan springen) en klaar.

    Een oprijgoot met vooraan zo’n boogje raad ik af. Bij PCI viel mijn motor praktisch uit de boog en hebben we hem net kunnen redden. Slap spul, dat niet opgewassen is tegen zo’n zware motor.

    De Eva in de foto op de bijlage staat op zo’n budget trailer die er top uit ziet, maar net niks is.

    Een dichte bodem is ook handiger, als je nog eens een party tent, snellader oid wil meenemen.

    Ik koppel mijn karretje nooit los van de auto bij het op/afladen. Als je dat er wel op wil gokken, dan zijn steunpootjes achter een must en zorg dat je geen losliggende rijplaat hebt.

    Mijn eigen keus is het wagentje in de bijlage met de Ego erop geworden. Multipurpose prima, puur als motor trailer zou ik die airtrailer of variant laag aan de grond met goede inrijklem en tyrefix aanraden.

  • Maurice Bloemen

    Member
    april 18, 2021 at 08:29

    Heren, Jullie hebben mooie karretjes! Bedankt voor de tips. Eerst wat uitproberen is waarschijnlijk het beste!! En de ogen openhouden wat er allemaal voorbij komt 😉

Viewing 1 - 11 of 11 replies

Original Post
0 van 0 posts June 2018
Now